reklama

Výchovné metódy sú rôzne

Krátky príbeh...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Bolo to dávnejšie, ale utkvelo mi to v pamäti. Navštívila som jednu známu. Má 4 deti, dve takmer dospelé a dve dcéry, ktoré chodia ešte na ZŠ. Počas mojej návštevy kázala najmladšej dcére, aby si uložila hračky. Dcéra nič... Zopakovala jej to druhýkrát, tretíkrát... Nič... Viac neopakovala... Čudovala som sa, že zostala kľudná, hoci ju dcéra neposlúchla. O chvíľku som zistila prečo...
Dievčatko prišlo za maminou a niečo od nej chcelo.
„Mami,“ hovorí dievčatko.
Mami nereagovala... Takto sa to párkrát zopakovalo a nakoniec mamina povedala dcérke: „Pred chvíľkou si ty nepočúvala mňa, teraz ťa nepočujem ja."
Dievčatko sklopilo očká a zahanbene odišlo. Dodatočne urobilo, čo mamina od neho chcela. Uvedomilo si, že nebolo správne neposlúchnuť.
Bolo to jednoduché a účinné vysvetlenie pre dieťa. Vyžaduje si to síce veľa trpezlivosti zo strany rodičov, ale stojí to za to. Výsledný efekt bol lepší, ako po kriku, bitke a pod.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Táto výchovná metóda sa mi páčila viac ako príkazy, či zákazy typu:
keď to neurobíš, nesmieš toto a toto...
keď neposlúchneš, nepôjdeš tam a tam...
keď si po sebe neupraceš, dostaneš...
keď...

Michaela Cibiriová

Michaela Cibiriová

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  1x

"Púšť robí krásnou to, že niekde skrýva prameň." (Exupéry) Zoznam autorových rubrík:  Zo životaSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu